
Gwarancja na sprzęt IT z drugiej ręki — Co powinieneś wiedzieć?
Zakup sprzętu IT z drugiej ręki to doskonały sposób na oszczędności bez kompromisów na jakości. Jednak, aby maksymalnie wykorzystać potencjał takiego sprzętu, niezbędne jest odpowiednie wsparcie serwisowe.
W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego gwarancja serwisowa od 4hfix to najlepszy wybór dla Twojej firmy. Poznasz korzyści, jakie daje oraz jak w praktyce wygląda proces naprawy. Dowiesz się też, dlaczego nasza oferta jest bardziej opłacalna w porównaniu do standardowej gwarancji producenta.
Jakie problemy mogą wystąpić w przypadku podstawowej gwarancji producenta?
Proces naprawy w ramach gwarancji producenta może być uciążliwy i czasochłonny. Podstawowa gwarancja obejmuje samodzielny demontaż sprzętu, wysyłkę do serwisu i długi czas oczekiwania na naprawę, który może wynosić nawet kilka tygodni.
Producent, nawet jeśli gwarantuje określony czas naprawy, to nie bierze odpowiedzialności za jego niedotrzymanie (specjalne zapisy warunków umowy). Umowa serwisowa z 4hfix zawiera naszą deklarację, że w razie opóźnienia naprawy zgodnie z ustaleniami SLA, ciążą na nas kary umowne. Ale zdradzimy Ci, że jeszcze nigdy tego nie egzekwowaliśmy — dotrzymujemy warunków umowy.
Ryzyko wysyłki sprzętu IT
Wysyłka sprzętu po naprawie wiąże się z ryzykiem uszkodzeń, co może skutkować dalszymi problemami z prawidłowym działaniem i ponownym kontaktem z serwisem producenta. To generuje dodatkowe koszty i czas, a w krytycznych sytuacjach także przestoje. Nasza gwarancja minimalizuje te ryzyka. To my zajmujemy się naprawą u Ciebie. Nic nie musisz do nas wysyłać i na nic nie czekasz.
Niejasne warunki SLA producenta
Wielu klientów nie rozumie zapisów SLA producenta. Największym błędem podczas interpretacji umowy jest mylenie pojęć response (odpowiedź) z fix time (czas naprawy). To, że producent deklaruje odpowiedź na zgłoszenie w ciągu jednego dnia roboczego, absolutnie nie jest równoznaczne z tym, że w takim samym czasie usterka zostanie naprawiona. Do tego niezbędny jest zapis o fix time, a tego nie znajdziesz w podstawowej umowie serwisowej producenta.
Nam zależy na transparentności. Dlatego określając warunki SLA w 4hfix, sam możesz wskazać, jaki czas naprawy chcesz mieć. A jeśli mowa o odpowiedzi na zgłoszenie — zawsze robimy to od razu, a maksymalnie w ciągu 4h.
Podstawowe korzyści z gwarancji w 4hfix
- Dostęp do oryginalnych, często trudno dostępnych części.
- Gwarantowany czas naprawy zgodnie z zapisami SLA pod rygorem kary pieniężnej.
- Jeden punkt kontaktu dla sprzętu różnych producentów (multivendor).
- Dostęp do porad sprzętowych w przypadku problemów.
- Działamy 24h przez 365 dni w roku. Nawet jeśli awaria nastąpi w nocy, możesz się z nami skontaktować.
Jeden punkt kontaktu (SPOC)
Nasza usługa Single Point of Contact (SPOC) umożliwia obsługę sprzętu różnych producentów w ramach jednej umowy serwisowej. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy posiadasz serwer Dell, czy bibliotekę taśmową IBM, kontaktujesz się tylko z nami, eliminując potrzebę komunikacji z wieloma serwisami. Jest to szczególnie ważne w przypadku problemów komunikacyjnych między urządzeniami od różnych dostawców. Wtedy każdy chce, żeby swój sprzęt sprawdziła “ta druga firma” i najbardziej cierpi klient.
Warunki SLA w 4hfix
Nasze umowy SLA są zawsze dopasowane do potrzeb klienta i wymagań sprzętowych. Dobrym rozwiązaniem, popularnym wśród naszych klientów, jest model hybrydowy, który łączy podstawową gwarancję producenta z szybką naprawą w ramach stałej opieki serwisowej od 4hfix. Najczęściej wybierane są naprawy w trybie next business day, ale dla sprzętu krytycznego możemy zaoferować fix time nawet w 4 lub 8 godzin od zgłoszenia.
Audyt przed podpisaniem umowy serwisowej
Przed podpisaniem umowy serwisowej możemy przeprowadzić darmowy audyt u klienta, aby warunki SLA były idealnie dopasowane do jego potrzeb. Dostosowanie umowy do specyficznych wymagań klienta wyróżnia nas na tle zero-jedynkowych gwarancji, jakie proponują producenci.
Proces zgłoszenia i naprawy
W przypadku awarii, zgłoszenie serwisowe można złożyć telefonicznie lub mailowo. Nasza reakcja jest błyskawiczna dzięki ścisłym warunkom SLA. Technik przyjeżdża na miejsce z oryginalnymi częściami, co zapewnia najwyższą jakość naprawy. Klient ma pewność, że sprzęt zostanie naprawiony szybko i bezproblemowo, bez potrzeby demontażu i wysyłki uszkodzonych części.
Poszukujesz niezawodnego sprzętu serwerowego z gwarancją?
Znajdziesz go w 4hfix.
Skontaktuj się z nami i sprawdź dostępność urządzeń
kompatybilnych z Twoją infrastrukturą IT.
Kiedy gwarancja na sprzęt IT z drugiej ręki nie obowiązuje? Wyjątki
Chociaż takie sytuacje są rzadkie, zdarza się, że gwarancja nie obejmuje usterek spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem przez klienta, np. przechowywaniem sprzętu w nieprzystosowanym do tego pomieszczeniu. W takich przypadkach naprawy są płatne, ale zawsze informujemy klientów o optymalnych warunkach, w jakich powinien pracować sprzęt (temperatura, wilgotność czy zapylenie), aby uniknąć problemów. Warto wspomnieć, że więcej wyjątków i informacji na temat tego, czego nie obejmuje gwarancja, z pewnością znajdziesz w umowie z producentem. My nie jesteśmy w tym aż tak skrupulatni.
Refabrykowane części IT w ramach wymiany gwarancyjnej
W 4hfix korzystamy zarówno z nowych, jak i refabrykowanych części zamiennych. To pozwala na zmniejszenie emisji CO2 i redukcję odpadów elektrycznych, dając sprzętowi drugie życie. Producenci również zaczęli stosować tę praktykę, dlatego korzystając z gwarancji producenta w przypadku naprawy sprzętu IT, nie masz pewności, że zepsuta część zostanie wymieniona na fabrycznie nową — może zostać użyta także refabrykowana.
Pamiętaj, że kiedy technik 4hfix przyjeżdża na naprawę, ma ze sobą wyczyszczone, sprawdzone części zamienne, których prawidłowego działania sami jesteśmy pewni. Z prostego względu — przecież zupełnie nie opłaca nam się wymiana części na kolejną wadliwą, którą ponownie będzie trzeba demontować. To strata Twojego i naszego czasu, a na to się nigdy nie godzimy.
Czy wymiana części na refabrykowane ma sens?
Warto pamiętać, że części serwerów, macierzy i bibliotek taśmowych są przeznaczone do tego, by działać długo – przez wiele lat, na najwyższych obrotach 24h/7. Oczywiście w pewnych momentach są już do wymiany. Ale o to nie musisz się martwić. Jeśli zauważymy fizyczną wadę, która dyskwalifikuje część z dalszego działania, na pewno Cię o tym poinformujemy. Wtedy wymienimy ją na nową — fabrycznie lub refabrykowaną, dopasowaną do sprzętu, z którego korzystasz i optymalnie wydajną. Co więcej, ją również będziemy mieć pod swoją opieką serwisową.
TPM a gwarancja producenta — różnice, które warto znać
To, co nas wyróżnia względem gwarancji producenta, to transparentność i fakt, że nasze umowy są elastyczne — zawsze dopasowane do klienta. U producenta jest standardowy model umowy gwarancyjnej, a Ty masz tylko jeden wybór — wykupić lub nie. Co więcej, korzystając z naszego serwisu, możesz liczyć na oszczędności na poziomie ponad 60%. Umowa, którą podpisujemy, zabezpiecza zarówno naszego klienta, jak i nas. A nie tak, jak w przypadku umowy od producenta — tylko dostawcę sprzętu.
Lubimy porównywać naszą gwarancję serwisową do OC samochodu. To dwa różne ubezpieczenia, jednak jedno i drugie to solidne zabezpieczenie. Wypadki i awarie sprzętu IT nie zdarzają się często, ale gdy już do nich dojdzie, mogą być bardzo kosztowne. Dlatego warto płacić niskie składki — czy to za ubezpieczenie samochodu, czy za serwisowanie sprzętu IT, aby w przypadku usterki mieć pewność, że nie zostaniesz obciążony dodatkowymi kosztami. W takich sytuacjach nic nie musisz robić — wszystkim zajmie się ubezpieczyciel, a w przypadku infrastruktury IT — 4hfix.
Najczęściej wybierane:
Potrzebujesz sprzętu IT
z pełną gwarancją?
Oferujemy szybki serwis
i wsparcie techniczne.
Skontaktuj się i poznaj naszą ofertę.
