Sprzęt od producenta, gwarancja i serwis w firmie zewnętrznej — dlaczego warto?

Zakup nowego sprzętu to poważna decyzja, która niesie ze sobą długofalowe konsekwencje. Wybór urządzeń to jedno, ale równie ważny jest sposób zarządzania ich serwisowaniem i obsługa gwarancyjna. W tym kontekście atrakcyjną alternatywą dla gwarancji i serwisu od producenta jest Third Party Maintenance (TPM). Zewnętrzne firmy serwisowe oferują rozwiązania, które mają pozytywne skutki dla efektywności działania infrastruktury IT, a w rezultacie — całej organizacji.

Jak z nich skorzystać? I kiedy warto rozważyć serwis TPM? W tym artykule przedstawimy zalety korzystania z serwisu i gwarancji firmy zewnętrznej w przypadku sprzętu zakupionego bezpośrednio od producenta. 

Jak znacznie zmniejszyć koszty serwisu IT?

Jeśli czytałeś nasze poprzednie wpisy, mogłeś już przekonać się o tym, że inwestycja w refabrykowany sprzęt sieciowy, odnowione serwery, macierze, biblioteki taśmowe czy części takie jak dyski serwerowe, RAM, karty SAS/FC/iSCSI to krok milowy w kierunku ogromnej optymalizacji budżetu IT. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że nie każdy (jeszcze) decyduje się na używanie odnowionych urządzeń. W takiej sytuacji też mamy ciekawe rozwiązanie, które znacząco zmniejszy koszty związane  infrastrukturą IT.

Zewnętrzny serwis nowych serwerów i sprzętu sieciowego

Wybór serwisu zewnętrznego — właśnie to może znacząco obniżyć koszty utrzymania infrastruktury sieciowej. Dlaczego jesteśmy o tym przekonani? W 4hfix świadczymy usługę Third Party Maintenance (stałe wsparcie techniczne serwerów, pamięci masowych i urządzeń sieciowych) nawet o 50% tańszą niż te oferowane bezpośrednio przez producentów sprzętu. Takie możliwości daje nasza skala działania. Pod serwisem mamy ponad 5000 urządzeń, a dzięki temu możemy proponować lepsze warunki cenowe zarówno na ciężko dostępne części zamienne, jak i w zakresie kosztów pracy specjalistów.

Sprzęt i serwis wielu producentów wymaga Twojego zaangażowania? Jest na to rozwiązanie!

Współczesne środowiska IT to często skomplikowane konstrukcje, gdzie sprzęt różnych producentów musi ze sobą współpracować. Gdy każdy producent ma inny proces serwisowy, zarządzanie może stać się koszmarem logistycznym. Zewnętrzny serwis, który oferuje wsparcie dla sprzętu wielu brandów – tzw. multivendor, staje się wtedy nieocenionym ułatwieniem, pozwalającym skupić całą komunikację w jednym miejscu.

Korzystając z Third Party Maintenance, stawiasz na jedną firmę wielu rozwiązań. Zapomnij o dziesiątkach maili i czasochłonnym zgłaszaniu awarii do poszczególnych serwisów, gdzie każdy producent odsyła Cię najpierw do konkurencji, aby ta w pierwszej kolejności rozwiązała swój problem lub nie pasują mu terminy drugiego vendora. Nie musisz tracić czasu na szukanie odpowiedniego działu u producenta ani na wyjaśnianie problemu różnym osobom. Możesz to zrobić raz, u jednej osoby, dedykowanej do opieki nad Twoją złożoną infrastrukturą IT.

SPOC — wygoda i bezpieczeństwo

Single Point of Contact (SPOC) w kontekście serwisowania sprzętu sieciowego to jak mieć osobistego doradcę IT, który zna każdy szczegół Twojej infrastruktury. W przypadku jakichkolwiek problemów technicznych, zamiast błądzić w labiryncie różnych działów wsparcia i szukania odpowiedniej osoby, która „na już” udzieli pomocy, masz jeden punkt kontaktowy, który zajmuje się wszystkim. To nie tylko komfort, ale i pewność, że każda sprawa zostanie rozwiązana w sposób zorganizowany i skuteczny. W przypadku awarii zgłaszasz się tylko do jednej firmy, a nawet konkretnej osoby, która zajmuje się całą resztą, w tym kontaktem z producentem.

Zewnętrzny serwis nowego sprzętu — dodatkowe korzyści

  • Firmy zewnętrzne często oferują szerszą gamę usług serwisowych niż producenci, w tym usługi prewencyjne i konserwacyjne.
  • Zewnętrzny serwis będzie bardziej elastyczny w kwestii godzin pracy i terminów realizacji usług.
  • Korzystając z usługi TPM, możesz liczyć na doświadczenie i wiedzę w zakresie serwisowania sprzętu różnych producentów.

Hybrydowy model współpracy — elastyczność, bezpieczeństwo i optymalizacja kosztów

Zewnętrzny serwis nowego sprzętu ma wiele zalet — te najważniejsze zdążyliśmy Ci już przekazać. Mimo tego wiemy, że jeśli wcześniej nie korzystałeś z Third Party Maintenance, mogą pojawić się pewne wątpliwości. Dlatego chcemy pokazać Ci jeszcze jedną alternatywę. Jednym z popularnych modeli współpracy z zewnętrznym serwisem nowego sprzętu IT jest model hybrydowy. Na czym polega?

Hybrydowy model serwisu sprzętu IT — testuj i porównuj efektywność

Z jednej strony hybrydowy model współpracy polegający na wsparciu technicznym infrastruktury IT może być rozwiązaniem, które świetnie sprawdza się „na próbę” — na sprawdzenie, czy TPM działa tak, jak oczekiwałeś. Polega na tym, że krytyczne elementy infrastruktury są nadal obsługiwane przez serwis producenta, natomiast rezerwowe – przez zewnętrzną firmę. Daje to unikalną szansę na porównanie efektywności obu modeli serwisowych.

Podstawowa gwarancja producenta + szybka naprawa w ramach TPM

Inną możliwością hybrydowej współpracy z serwisem zewnętrznym sprzętu IT jest połączenie pełnej gwarancji producenta z ekspresowym serwisem naprawczym (dostępnym w opcjach 4/8/12/24 godziny). Dzięki temu masz zarówno pełne wsparcie producenta, w tym m.in. dostęp do najnowszych aktualizacji Firmware, a dodatkowo pewność szybkiej naprawy i reakcji firmy zewnętrznej w przypadku awarii.

Co więcej, zewnętrzna firma serwisowa, może zajmować się także zgłaszaniem problemów do producenta — Ty nie musisz się tym martwić. Ta kompleksowa, hybrydowa opcja wsparcia dla nowego sprzętu od producenta zapewnia najwyższy poziom zabezpieczenia oraz optymalizację kosztów, maksymalizując korzyści dla Twojego przedsiębiorstwa.

Dlaczego warto rozważyć serwis zewnętrzny nowego sprzętu?

Zewnętrzny serwis nowego sprzętu IT to tańsze rozwiązanie serwisowe, dzięki któremu możesz obniżyć koszty operacyjne. Jednocześnie zyskujesz indywidualne rozwiązania dopasowane do swoich potrzeb. Nasza szybkość reakcji oraz proaktywne podejście pozwala uniknąć długich przestojów i zapewnia ciągłość działania sprzętu. Wreszcie, usługa TPM eliminuje biurokrację i sztywne procedury, umożliwiając klientom łatwy dostęp do serwisu bez straty czasu na zbędne formalności.

Zastanawiasz się, komu powierzyć zarządzanie i opiekę nad Twoją infrastrukturą IT? Szukaj zewnętrznej firmy serwisowej, która proponuje rozwiązania dostosowane do potrzeb Twojej firmy, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa i niezawodności niezbędnych w nowoczesnym biznesie. Niższe koszty, dostęp do szerokiej wiedzy i doświadczenia specjalistów IT, elastyczna umowa – to tylko niektóre z zalet Third Party Maintenance, które możesz mieć na wyłączność.

Udostępnij na
Wybierz pola, które mają być pokazane. Inne będą ukryte. Przeciągnij i upuść, aby zmienić kolejność.
  • Obraz
  • SKU
  • Ocena
  • Cena
  • Stan magazynowy
  • Dostępność
  • Dodaj do koszyka
  • Opis
  • Treść
  • Waga
  • Wymiary
  • Dodatkowe informacje
Kliknij na zewnątrz, aby ukryć pasek porównania
Porównaj